گزارش خرابی لینک
لینک خراب شده را به ما اطلاع دهید تا اصلاح کنیم .
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
آخرین آموزش های اندرویدی :
اطلاعیه های سایت

كربوهيدراتها
۳۱ / مرداد / ۱۳۹۵
بازدید : 148
نظرات : 0 دیدگاه
نویسنده : admin

حدود ۶۰ الي ۷۰ درصد رژيم غذايي ورزشكاران بايستي از طريق مصرف كربوهيدراتها تأمين شود. ورزشكاراني كه فعاليتهاي فوق استقامت انجام ميدهند ممكن است حتي گاهي به بيش از ۷۰ درصد كربوهيدرات براي مدت زمان كوتاه احتياج پيدا كنند. (به ويژه در پي تمرينهاي طاقتفرسا).
اين مسئله مورد توافق عام است كه در حين استراحت نيازهاي متابوليك بدن، با مصرف تركيبي از سه ماده غذايي اصلي، يعني كربوهيدرات، چربي و پروتئين كه به ترتيب ۴۲، ۴۱ و ۱۷ درصد نياز بدن به انرژي را تأمين ميكنند، برآورده ميشود. ليكن در هنگام ورزش، اين نسبتها بطرز چشمگيري براساس تأثير شدت (جديّت) و وسعت (حجم) ورزش تغيير ميكند. زماني كه شدت ورزش بيش از ۶۵ درصد ۲max VO (پتانسيل ميزان حمل اكسيژن) و كوتاهمدت باشد (كمتر از ۱ ساعت) كربوهيدراتها منبع اصلي انرژي تلقي ميشوند. هنگام مسابقات ورزشي طولاني با شدت مشابه چربيها منبع اصلي براي توليد انرژي هستند. در شرايط معمولي پروتئين، منبع مهمي براي انرژي قلمداد نميشود، گرچه تحقيقات اخير حاكي از آن است كه در سطوح ورزشي بسيار سنگين، اساساً به دليل عدم وجود اكسيژن كافي براي متابوليسم چربي، پروتئينهاسهم بسزايي در توشة انرژي دارند.

Short URL:

راستی سایت را در کانال تلگرام مرجع دانلود برنامه و بازی ناب با کلیک بر اینجا دنبال کنید ♥
جعبه ی دانلود
Download box
گزارش خرابی لینک
درباره ی نویسنده
About author
admin

admin 17107 نوشته در مرجع دانلود برنامه و بازی تاپ اندروید دارد.

مشاهده تمام پست های

نظرات
Comments

دیدگاه شما

ارسال نظر
( الزامي )
(الزامي)
کانال تلگرام
مطالب پیشنهادی